My PALESTIN!

My PALESTIN!
.:::Let Us UNITE:::.

Monday, June 15, 2009

Anganku Dalam Sebuah KEMATIAN...

Assalamu'alaikum wbt


ALLAH SWT Maha Mengetahui bagaimanakah keadaan ku ketika aku mati meninggalkan segala yang aku sayangi di dunia. Ini adalah cerita dan imaginasi ku "sekiranya............." ::--


Sekiranya 1::


"Eh, kau ni kenapa? Termenung nampak?"Ju berkata padaku. Aku dengan penuh tenang menjawab, "Tiba2 aku teringat hal2 mati ni Ju". "Ish,kau ni! Merepek yang bukan2 lah Nana" katanya tampak tak senang dengan bicaraku yang tiba2. Mati? Ya, sesuatu yang telah ALLAh janjikan. Aku tersedar, "Alamak, baru teringat! Kejap lagi nak jumpa buah hati kesayanganku. Hehehe" tersenyum aku menyedari keterlupaan ku.


"Hmm,kau ni. Tak sah kalau sehari tak jumpa atau dengar suara si Edy tu!" Ju mengusikku. Aku membalasnya dengan pandangan tajam sahaja, sepintas lalu tersenyum. Aku bersiap dengan mengambil masa hanya 10 minit. Cukup dengan membedaki muka ku dan mencalit lips balm.


Edy setia menunggu ku dengan motorsikal Yamaha model NOUVO S. "Hai!" senyum terpamer di wajahku. Rindu aku dengan wajah jejaka di hadapan ku terubat. Tanpa membuang masa aku pun membonceng di belakangnya. Dalam perjalanan menuju ke port2 untuk meluahkan rindu antara sepasang kekasih.


Semasa ingin membelok masuk ke Jalan H, motor kami berlanggar dengan sebuah lori tangki minyak. Dan..............?









Sekiranya 2::


4 pagi... Enaknya tidur... Tiba2 hp ku berlagu:-

Terbangkitnya aku dari sebuah kematian...

Seakan ku dengari tangis mereka yang ku tinggalkan...

Kehidupan disini bukan satu khayalan...

Tetapi, ia sebenar kejadian...



FarEast:HalawatulIman



Aku tersedar dari nyenyak tidur ku yang enak, lalu beristighfar panjang. Aku bangkit menuju ke tandas untuk membersihkan diriku lalu mengambil wudhu'. Alhamdulillah, ALLAH memberikan aku lagi kesempatan untuk aku bertemu dan menghadap depanNYA tatkala semua insan masih di pembaringan. Syukur Ya ALLAH... Meneruskan munajat ku, dalam sujud aku menangis, dalam doa' aku merintih. Ku bangkit lagi, meneruskan perlakuan solat ku. Lalu ku sujud yang terakhir, sujudku ku rasakan terlalu lama... Ya ALLAH akhirnya aku tersungkur semasa menghadapMu. Dan.......


"Ya ALLAH, Matikanlah aku dengan kesudahan yang baik, dan janganlah Engkau matikan aku dengan kesudahan yang buruk..." Ameen ya ALLAH.


Setiap detik aku terlalai ya ALLAH. Ampunilah aku ya ALLAH....

Wallahu'alam bissawab.

LadyMuslimah

Adds